Українські фанати конкурсу дивитимуться не тільки фінал, але й перший відбірний півфінал Євробачення, що відбудеться 7 травня. Цього дня вирішиться доля нашого дуету. Наразі йому прогнозують четверте місце.
Провідні українські культурні менеджери прочитали серію лекцій про досвід роботи інституцій під час війни. У першій з них директорка Музею Ханенків розповідає про можливості для музею без колекції.
За тиждень у Києві пройде прем’єра опери GAIA-24, присвяченої підриву Каховської дамби. Її композитори розповідають про піаніно у воді, про важливість оголеного тіла на сцені й про розрив між українським і європейським театром.
Очільниці фестивалю Юкіко Дюк і Маріт Боркенгаґен розповідають про кейс Ірвінга — історика, що заперечував Голокост, і про конфлікти через участь російських авторів.
Українські художники й куратори представили цьогоріч у Венеції три вагомі й помітні проєкти, що розповідають про війну. Утім у фокусі уваги бієнале вже інший «конфлікт».
У ситуації з колекціями Медведчука державні органи, порадившись з експертами, мали шанс зробити ще один крок до того, щоб відійти від совкової практики «продаємо живопис, дорого».
У середині травня у видавництві «Човен» виходить друком книжка Ольги Онух (Велика Британія) та Генрі Гейла (США) «Ефект Зеленського» — дослідження модерної української ідентичності крізь призму становлення Покоління Незалежності.
У прокат вийшов фільм Алекса Гарленда про уявну громадянську війну в США, показану очима журналістів. Режисер намагається відділити їх етичну позицію від політичної. Що з цього вийшло - розповідає кінокритик Сергій Ксаверов.
У новому видавництві “Локальна історія” виходить книжка журналістки Ірини Пустиннікової “Карпати. Коротка історія мандрів”. Це провідник популярними курортами Карпат сторічної давнини.
11 квітня після довгих фестивальних мандрів в український прокат дістався дебютний художній фільм Ірини Цілик «Я і Фелікс», створений за мотивами роману її чоловіка, письменника й ветерана Артема Чеха «Хто ти такий?».
У приватних фотоколекціях пізньорадянського часу зустрічаємо знімки, які фіксують персональний ідеологічний протест; ренесансом політичної візуальності, безумовно, став період перебудови.
«Історію можна переписувати. Ба більше: чи не єдине завдання історика — переписати історію відповідно до сучасних уявлень про справедливість, світ і наші цінності».
Програмна менеджерка естонського літературного фестивалю Prima Vista розповідає про русофонну меншину Естонії та орієнтацію на підтримку української культури.